Fosta mașină a lui Nicolae Ceaușescu era marca Khodro Paykan și a fost vândută în anul 2014, în cadrul unei licitații, pentru suma de 37.000 de euro, plus taxe, deci un total de peste 40.000 de euro.
Khodro Paykan era marca pe care o realiza Iranul la sfârșitul anilor ’60 cu licenta Hillman, un producător din Anglia. Mașina care a fost descoperită abandonată în București a fost primită în dar de Nicolae Ceaușescu în anul 1974.
Povestea ei este una complicată: după Revoluție, ea a rămas în posesia Statului, însă în 1994 ea a fost scoasă la vânzare, dar a fost vândută abia în 1996, moment din care a trecut prin mai multe mâini private, vreme în care i-a crescut și numărul de kilometri.
În 2014, prin intermediul casei Artmark, ea a fost vândută pentru suma de 37.000 de euro, în cadrul unei licitații, după ce au fost primite 45 de oferte crescătoare, potrivit realitatea.net.
Imediat după licitație a apărut zvonul că ea ar fi fost achiziționată de către un cuplu din Iran care colecționa automobile de epocă. Însă acum, în 2017, ea a fost găsită abandonată în București, în stare proastă. Cei care au găsit-o au văzut că este mâncată de rugină și este aproape îngropată de frunze.
Iată cum arată acest automobil atât de special înăuntru:
Sursa: realitatea.net
CITEȘTE ȘI:
A găsit într-un garaj o Dacie 1310 nou-nouță, fabricație din 1994. Când s-a uitat în bord a văzut ceva uluitor, nu-și credea ochilor, dăduse norocul peste el. Ce era acolo
Dacia a apărut în anii ’60, atunci când, pentru România, devenise o prioritate construirea unui automobil național, așa cum se întâmpla și în celelalte țări ale blocului comunist. După vizita istorică a președintelui francez Charles de Gaulle în România, în anul 1966, la nivel de partid s-a decis ca uzina Dacia să producă autoturisme sub licența Renault.
Dacia a luat naștere în 1966, la Colibași, Mioveniul de astăzi. Acesta a fost doar începutul unei istorii strălucite.
Astfel se face că, un pasionat al Daciilor vechi a decis să își vândă mașina pe care o ținuse în garaj în ultimii 23 de ani. Este vorba despre o veche Dacie 1310, care are ca an de fabricație, anul 1994.
Cei interesați de ea s-au putut uita în bordul mașinii și nu le-a venit să creadă când au văzut că mașina are doar 264 de kilometri efectuați, conform 4tuning.ro, citat de Realitatea.
Practic această bijuterie de epocă are la bord doar drumul de la Mioveni la București, când a fost cumpărată.
Din păcate, însă, acest model de Dacie nu este unul adorat de colecționari fiindcă nu a fost construit în epoca Ceaușistă, ci după Revoluție.
Iată cum arată această Dacie: